Bedankt voor dit bezoek. Viruswaarheid gaat door als Voorwaarheid!

Het Duitse Nord Stream-proces: een rookgordijn

 

Door Carine Knapen

Dit artikel verscheen eerder op X.

De Duitse regering heeft vorige week een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen een Oekraïense duiker Vlodomyr Z. (what’s in a name) en een procedure ingesteld voor de rechtbank. Volgens de Duitse media is de betrokkene zeer verrast en ontkent hij elke betrokkenheid.

De rechtbank zal nu moeten oordelen of Vlodomyr Z. de aanslag heeft gepleegd en hij hiertoe de materiële en fysieke mogelijkheid en middelen had.

Dit zal vonken geven. 🙄

De Duitse ARD heeft een en ander al uitgezocht (of beter gezegd gedaan wat het Duits Parket had moeten doen maar niet heeft gedaan 🙄)

Volgens de data waarover ARD beschikt zou de aanslag gebeurd zijn met behulp van een gewoon gecharterd zeiljacht met de naam Andromeda dat voor commerciële doeleinden door eender wie kan gehuurd worden (?) en dat vanuit een haven in Duitsland (?) zou vertrokken zijn met aan boord 6 duikers, 5 mannen en 1 vrouw, waaronder Vlodomyr Z.

Deze ploeg zou op een diepte van ongeveer 80 meter (*) in het donker, op de zeebodem, de explosieven ( HMX/ Octogen ) op verschillende plaatsen, 25 tot 85 km van mekaar, aangebracht hebben. Er zouden residuen van die explosieven op de boot gevonden zijn. De explosies zouden met een interval van 16u plaatsgevonden hebben.
(*) De gaspijplijnen lopen over de zeebodem op een diepte van ongeveer 80 m en NIET 10 m onder de zeebodem zoals sommigen beweren.

Journalisten van ARD hebben datzelfde jacht afgehuurd en zijn met 3 diepzeeduikers vertrokken.
De Andromeda verkeerde in zeer slechte staat, verschillende elektronische componenten waren gebroken/stuk, het zeilschip bewoog niet goed op de golven en het duikplatform achteraan was ronduit gevaarlijk (slechtste schip ooit, zei deze crew).
Ze hebben geen risico durven nemen, zijn teruggevaren naar de haven en hebben een ander professioneel yacht – dat gewoonlijk explosieven van WOII opvist en voorzien is van alle nodige infrastructuur – gehuurd. Daarmee zijn ze naar de locatie gevaren (120 km voor de Duitse kust = +- 80 NM). Op locatie lagen er een Russisch en een Amerikaans schip. 

Het artikel zegt voorts dat enkel technische duikers met speciaal duikmateriaal dat op zichzelf al 220 pond weegt, op een diepte van 80 m kan duiken.

Dit is juist. Ik ben zelf TDI technisch duiker. Diepte duiken maak je met 4-5 tanks met verschillende luchtmengelingen. Twee/drie 15-liter-tanks op de rug,  één 12-liter-tank in de rechter zijflank en één in de linker zijflank met de volgende luchtmengelingen :  21% zuurstof,  32% zuurstof, 40% zuurstof en 12-14% zuurstof +  helium (vanaf 65-70 m wordt zuurstof toxisch). Afhankelijk van hoe diep gedoken wordt en hoe lang de diepteduik duurt, draagt de duiker vooraan op zijn BCD [een buoyancy control device/trimvest, red.] nog een kleine vastgeklipte fles met mondstuk met 1-2 liter 100% zuurstof om tijdens de decompressie op 5 m sneller stikstof in de cellen te evacueren. Alle duikmateriaal is verplicht in dubbel of driedubbel. 2 duikmaskers, 2 duikcomputers, 4 regulators, 2 reserve regulators, een dubbele-wand-BCD, een dubbele koplamp, voor het geval er onder water door de hoge druk iets springt. Je moet ook verplicht reddingsmateriaal mee dragen: mes, kniptang, reel, opblaasbare boei… en, als je werken moet uitvoeren uiteraard ook het benodigde gereedschap.

Vanaf 65 m schakel je over op een luchtmengeling met helium. De duurtijd van zo’n diepe duik is beperkt. Als je 20 min op 80 m duikt moet je meer dan 90 minuten decompresseren op 5 m met Nitrox 32 of zelfs 100% pure zuurstof als je de duurtijd wil verminderen ( mogelijk langer als je gedurende x-tal minuten ook op 25-40-50 m gedoken hebt ).
Bovendien is de Baltische zee in september op 80 m ijskoud + in het donker zie je zelfs met koplamp weinig. 
Niet onbelangrijk is ook dat je maar één diepteduik per dag mag doen omdat je lichaam de opgestapelde stikstof moet verwerken. Op 20-25 minuten tijd op een diepte van 80 meter (waar alles veel trager gaat, ook het denkvermogen) kan je niet veel doen.

Het artikel zegt verder dat de Andromeda geen sonar aan boord had en de ploeg van ARD die wél een sonar aan boord had, de pijplijn slechts bij een tweede poging gevonden heeft. Voor de rest hebben ze geen metingen gedaan. Het artikel spreekt zich niet uit over de slagingskansen van de sabotage en sluit af met een eigenaardige hersenkronkel.

Mijn conclusie: de sabotageoperatie kan ONMOGELIJK uitgevoerd zijn met diepduik-duikmateriaal. Onderwaterwerken op grote diepte worden altijd uitgevoerd met decompressie-droogpakken met loden schoenen en helm met communicatiemiddelen. De duiker wordt vanaf het schip bevoorraad  met geschikte luchtmengelingen en via een andere pijp met warme lucht die in het pak geblazen wordt.
Het is ook uitgesloten dat het defecte gewone zeilschip hiervoor is ingezet. Er is zonder enige twijfel gebruik gemaakt van een professioneel schip met sonar, dieptemeter, hydraulische kraan die alle explosieven e.a. benodigdheden tot 80 m kunnen laten zakken en gereedschap voor de hechting van de explosieven met gesofisticeerde afstandsbediening.

Volledigheidshalve: het is ook onwaarschijnlijk dat HMX-explosieven gebruikt zijn, tenzij deze op een bijzondere manier verpakt zijn (waterdicht). HMX lost namelijk op in water.
De grootste fabrikant van HMX is … de US. Zij fabriceert meer dan 30 miljoen pond per jaar ofwel 15 miljoen kg.  Waar moet dit voor dienen ? 

” What is HMX?

HMX, an acronym for High Melting eXplosive, is also known as octogen  and cyclotetramethylene-tranitramine, as well as by other names. It is a  colorless solid that dissolves slightly in water. Only a very small  amount of HMX will evaporate into the air; however, it can occur in air  attached to suspended particles or dust.

The taste and smell of HMX are  not known. HMX is a manmade chemical and does not occur naturally in the  environment. It is made from other chemicals known as hexamine, ammonium  nitrate, nitric acid, and acetic acid.

HMX explodes violently at high  temperatures (534°F and above). Because of this property, HMX is used in  nuclear devices, plastic explosives, rocket fuels, and burster  chargers.

A small amount of HMX is also formed in making  cyclotrimethylene-trinitramine (RDX), another explosive similar in  structure to HMX. The amount of HMX made and used in the United States  at present is not known, but it is believed to be greater than 30  million pounds per year. “

Slotbemerking: ik heb de nodige vragen bij de reality check van ARD. De duikers op de foto links in dit het artikel zijn niet uitgerust voor een diepe technische duik, maar voor een lange duik tot max. 60 meter met een rebreather die ingeademde lucht recupereert en hernieuwt.  De foto van het wrak van de gaspijplijn in het artikel is van een ander agentschap  (NDR). Volgens mij zijn de duikers van ARD niet tot een diepte van 80 m geweest.

Op deze foto  ziet u een technische duiker die, wanneer hij volledig uitgerust is, niet meer uit zichzelf kan rechtstaan op het dek en bijstand nodig heeft van 1-2 andere personen om zich naar het duikplatform te begeven.

Meld je aan voor de nieuwsbrief