Door Cees van den Bos
Dit artikel verscheen eerder op X.
Dit is een belangrijke tweet [van Marijke, zie onder de tekst, red.] voor het puzzelstukje dat Fleur Agema (PVV) ons toespeelde. De NAVO is noodzakelijk voor Agenda 2030. Niet vanwege de krijgsmacht, maar omdat hier coördinatie plaatsvindt tussen bepaalde krijgsmachtonderdelen.
De PSYOPS-eenheden
Ieder land heeft er één: PIT-teams in Australië, Canada en NZ, Mayen in Duitsland, COMCYBER in Frankrijk, InfoOpsgp in België, 77th Brigade in het VK, JISTARC in NL, etc. De VS heeft er vier (1st Special Forces Group, 4th Psychological Operations Group, Joint Information Operations Warfare Center en U.S Army Cyber Command.
Die zijn noodzakelijk voor Agenda 2030. Vandaar dat het een NAVO-operatie is.
De schakel naar civiel gebeurt via de sinds 2002 opgerichte interne veiligheidsdiensten: NCTV in Nederland, MI5 in het VK, DHS in de VS, DGSI in Frankrijk, Verfassungsschutz in Duitsland, FPS in België, etc. Die diensten zorgen ervoor dat mensen gaan denken wat ze moeten gaan denken. Dat mannen kinderen kunnen baren, dat vlees ongezond is, houtstook niet meer kan, huisdieren niet meer mogen, etc. Kortom, de oorlog tegen de vrije geest, tegen de burger.
Parlementen zijn gekaapt met medewerking van handlangers zoals Mirjam Bikker (CU, red.) die in de oppositie voorzetjes geven om met de schijn van democratie het werk van de NCTV te legitimeren. Het boekje dat Fleur Agema opendeed, zette de NCTV en zijn activiteiten heel even in de schijnwerpers. Ik ben benieuwd of dit hier en daar wat mensen wakker schudt.
Vertaling van de Engelstalige tekstdelen
NAVO 2030: Verenigd voor een Nieuw Tijdperk
Analyse en aanbevelingen van de door de secretaris-generaal van de NAVO aangestelde reflectiecommissie
- Opkomende en ontwrichtende* technologieën [EDT’s, red.] zijn een uitdaging maar ook een kans voor de NAVO. Het concurreren met de huidige inspanningen van grote autoritaire landen om dominantie te verwerven in belangrijke EDT’s moet een strategische prioriteit zijn voor het bondgenootschap en haar leden. De NAVO moet fungeren als een cruciaal coördinerend instituut voor informatie-uitwisseling en samenwerking tussen bondgenoten over alle aspecten van EDT’s die van invloed zijn op hun veiligheid. De NAVO moet een digitale top organiseren van regeringen en de particuliere sector met als doel het identificeren van hiaten in de collectieve defensiesamenwerking op het gebied van veiligheidsgerelateerde AI-strategieën, -normen, en -onderzoek en -ontwikkeling (R&D), en bescherming tegen het kwaadaardig en agressief gebruik van AI.
* een innovatie die een nieuwe markt, nieuw proces of vakgebied creëert en op termijn andere processen en markten vervangt, bijvoorbeeld AI
- Klimaatverandering zal de veiligheidsomgeving van de NAVO blijven bepalen. Hoewel het moduleren van emissies in de eerste plaats een nationale bevoegdheid is, heeft de NAVO een rol te spelen in het vergroten van situationeel bewustzijn, vroegtijdige waarschuwing en het delen van informatie, onder meer door het overwegen van de oprichting van een Expertisecentrum voor Klimaat en Veiligheid. Het moet voortbouwen op inspanningen om klimaatverandering en andere niet-militaire dreigingen zoals pandemieën op te nemen in de NAVO-planning voor veerkracht en crisisbeheersing, met de nadruk op het beter bestand maken van energie- en telecommunicatienetwerken tegen weersomstandigheden. De NAVO moet haar groene defensiekader uit 2014 herzien en meer strategisch gebruikmaken van het Programma Wetenschap voor Vrede en Veiligheid om betere groene militaire technologie te ontwikkelen en te implementeren.
- De NAVO en de EU moeten proberen het vertrouwen en begrip op de hoogste niveaus nieuw leven in te blazen. Op de volgende NAVO-top of de eerstvolgende gelegenheid die zich voordoet, zou het nuttig zijn dat de NAVO en de staatshoofden en regeringsleiders van de EU in een speciale formele zitting bijeenkomen om de huidige staat van de relatie te evalueren en te bezien op welke gebieden meer samenwerking mogelijk is. De twee organisaties moeten een geïnstitutionaliseerde personele samenwerking tot stand brengen door middel van een permanent politiek verbindingselement tussen de internationale medewerkers van de NAVO (IS) en de Europese Dienst voor Extern Optreden (EDEO). De NAVO moet de inspanningen van de EU voor een sterkere en meer capabele Europese defensiecapaciteit verwelkomen, voor zover deze de NAVO versterken, bijdragen aan een eerlijke trans-Atlantische lastenverdeling en niet-EU-bondgenoten er ten volle bij betrekken. De huidige Europese inspanningen moeten beter worden benut om het aandeel van de Europese bondgenoten ter ondersteuning van de NAVO-doelen op het gebied van slagkracht te vergroten.